14 april 2010

what a night what a night. Både jag och Ola vill nog att jag tar en insomningstablett ikväll så vi båda kan få sova en hel natt utan störningar. Imorse valde Ola att gå upp redan 05, han insåg väl att det inte var någon idé att ligga och tvinna samtidigt höra mig hosta upp lungorna. Usch jag har fått världens rethosta/slemhosta + fortfarande feber på det.

Men imorse gjorde jag något som jag inte har gjort på över 15 år. Jag drack vatten med en brustablett i. Det är något jag har väldigt svårt att göra, men imorse var jag illa tvugnen att dricka ett glas med slemlösande brus i. Och det gjorde susen på en gång -imponerad!! Fast sista klunken kunde jag bara inte dricka, fick obehagliga kväljningar så då hällde Ola i mer vatten och då gick det.

Nu har jag ätit min picknick frukost :) Jepp det var som en picknick men en väldigt oglamorös sådan. Ola gjorde iordning frukost till mig som han ställde i en kylväska med ett kylelement i. Så när jag vaknade var den fortfarande kall på golvet vid sängen. Det första jag ska göra när jag blir frisk är att tvätta alla kläder jag har haft på mig samt sängkläderna. De är sååå ofräscha... :(

Nu ska jag ringa till Hynboholm och be dom köpa med hostmedicin, hoppas bara den inte är receptbelagd...

Inga kommentarer: