19 april 2010

Gomorron underbara måndag!

Idag är det första morronen jag vaknar utan feber sen förra lördagen (10 april). Jag antar att ni förstår att det känns väldigt ljuvligt! Jag har höga förväntningar på att jag och min kropp är på rätt väg mot att bli friska och det skulle inte vara helt fel.. Mitt i denna sjukdom så har jag börjat tvivla på om jag någonsin kommer bli frisk. Frisk att kunna springa ute i solen, njuta av vädret, umgås med mina kompisar, jobba. Det är hemskt men när jag har varit dålig så länge så känns allt bara nattsvart och tvivlen börjar komma och detta är endast efter 1 vecka. Tänk vad fort en människa kan brytas ner och börja tvivla på sig själv i fel miljöer.

Idag ringde jag min läkare iaf och han ska skicka ett läkarintyg så jag får vara hemma några dagar till. Det tackar jag för! Bara för att febern visar sig vara borta så betyder inte det att jag är frisk och arbetsför än. Jag har legat i sängen/soffan i en vecka och mått pyton, nu är det dags att samla krafter så jag även orkar vara uppe och använda kroppen. Igår gick sådär, när jag hade varit uppe på benen en stund så blev jag matt och illamående så jag var tvugnen att vila.

Dagens första prövning är om jag orkar grundmåla de 4 hyllorna Ola sågade till igår. Så därför har jag dragit på mig mina målarbyxor och nu ska det målas :)


Inga kommentarer: