25 april 2010

Dag 2 av helgen och jag mår som igår -bra!! När jag vaknar så känner jag efter och blir lika förvånad varje morgon att jag mår bra! Så idag har vi varit ute och krattat och kört bort ännu mera löv och gammalt gräs. Tog en break mitt i och åt upp min pizza från igår då jag inte ens orkade äta upp halva. Men det var någon som redan igår såg ett gott mellanmål framför sig :)

Här har vi sysslat med pappersgöra iform av räkningar och deklarering. Dock måste jag till banken för att slutgöra min deklaration då jag inte vet hur jag ska fylla i min k4 blankett. I år var det inte bara att signera den utan det var 2 olika k-blanketter som skulle fyllas i samt reseavdrag som skulle räknas ut. Tur att jag inte är egen företagare säger jag bara... *puh*

Ola sa för snart 1 h sen att han var hungrig. Något som är bra med att legat nerbäddad i 2 veckor är att magsäcken har krympt... Ingen mat är ännu gjord och jag väntar på hur länge det dröjer innan han frågar om "vi" ska göra mat. Känner mig elak men om han är hungrig så måste han kunna göra mat till oss båda själv utan min assistans i köket. Annars är risken stor att jag går och muttrar och är irriterad på honom om 10 år för han aldrig gör mat.

Inga kommentarer: