9 april 2010

Jepp då har jag varit och hämtat ut Samurai hos veterinären. Tycker inte det var så längesen jag var där sist och gjorde precis samma sak, kanske kan få klippkort hos dom. Eller nej det vill jag inte ha. Hoppas innerligt att det var de sista tänderna som de drog ut på honom för nu har han mindre tänder än en fem åring :(. Idag skulle de dra ut en tand som hade gått av sen senaste operationen och när jag hämtade honom så säger gullige veterinären, Martin att de fick plocka 2 st istället. Oki det låter inte mycket en mer eller mindre men om du bara har 8 st så är 1 tand väldigt mycket helt plötsligt...

Det som känns skönt är att de inte behövde söva honom lika länge denna gång och därför är han inte lika groggy som sist... Men han vinglar fram samtidigt som han gör ett smaskande läte. Hans ögon är lika glansiga som mina en lördagsnatt. Det som skiljer oss åt är att jag inte brukar ha 2 vita bandage om mina armar och det har han för tillfället.

Blir en lugn kväll hemma hos oss på Ängen. Men imöra ska vi tömma skräpboden på just skräp, för där inne ska det bli ordning så vi kan börja förvara ved. Ska iväg och hyra kärra och sen hoppas jag få mina vinterdäck bytta samt en biltvätt på det låter inte helt fel...!


Det här är min Samurai. Väldigt trött efter en mössjagar dag ute på landet.
Hoppas snart han är i den formen igen...

Inga kommentarer: