13 april 2010

Klagoinlägg

När jag inte orkar läsa, titta på film eller sova längre vad fördriver man en sängliggande sjukdag med då?? För tillfället kollar jag på klockan varje minut och längtar efter att Ola ska komma hem. Hem så han kan göra iordning nånting att äta då det senaste jag åt var hans mackor jag fick innan han åkte imorse. Han blandade till lite svart vinbärssaft oxå men nu är den slut och flaskan med koncentrerad saft står på golvet och stirrar retsamt mot mig men jag orkar inte gå upp och hämta vatten.

Det är väldigt sällan jag har feber och nu tackar jag min lyckoängel för det, för detta vill jag inte gå igenom en gång till. Jag har konstanta frossningar. Ena sekunden svettas jag så svetten rinner längs med kroppen. Jag sticker ut en fot utanför täcket och genast börjar jag frysa. Svetten som har kyllt ner lakanen kyller ner, ännu mer min kalla kropp. Så här pågår det hela min vakna tid. När det är som värst har jag kört med bäddvärmaren -världens bästa julklapp! samt 2 täcken men sen kommer svettningarna och jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Jag tar alvedon men den verkar bara ta ner febern tillfälligt för när jag vaknar är den över 39 igen. Hur länge är det ok att ha över 39 i feber??!!

Inga kommentarer: