2 april 2010

Snart dags att göra sig iordning för lite påskmat hos mina svärföräldrar, Olas bror med sambo kommer oxå dit. De åker till Hemsedal nu på söndag och är borta hela nästa vecka. De 3 senaste åren har jag och Ola varit med på den skidsemestern men iår valde vi att tacka nej, först för vi tänkte göra en solsemester men så blev vi med hus i höstas så nu blir det ingen solsemester heller. "Bara" vara hemma och njuta av livet på landet -känns helt rätt!

Idag har vi verkligen storstädat huset. Dammsugit, torkat golven, putsat fönstrerna, plockat iordning, diskat -you name it! Sen har vi varit ute i solen och grejat ute ihop med katterna. Underbart ute nu. Stod lutad mot väggen med näsan i solen och jag kunde känna hur det riktigt luktade sol och värme. Svar ja det är en speciell lukt!

Nej dags att börja jobbet med luggen. Duschade imorse och sen dess har jag haft diadem i håret så jag kan tänka mig hur den kommer stå rakt upp när jag tar bort diademet... :) Får se om det blir en rejäl dust med plattången eller lite spännen i håret.

-KRAM-

btw. det knackade på dörren i förmiddags och där ute stod det 1 påskkärring, 1 påsktupp och 1 indian samt deras mammor. Det var 2 grannar som kom förbi och önskade oss en glad påsk och bjöd in oss på fika framöver. -Mysigt att äntligen träffa lite grannar! :)

Inga kommentarer: