22 april 2010

Ny medicin

Igår ringde jag min doktor och kom fram efter endast 30 min väntetid, det får jag väl tycka är helt ok. Eftersom febern inte ger sig och jag har fortfarande ont i huvudet så avbröt han min pencillinkur på en gång. Han hörde min hosta genom telefonen och började genast prata om mykoplasma. Han ville jag skulle komma in och ge lite prover men på en halvtimme skulle jag aldrig hinna bli klar så han skrev ut ny medicin på telefon istället. Så nu går jag på någon antibiotika som jag hoppas väldigt mycket på!! 2 gånger har jag bara gått upp för att antingen gå på toaletten eller som sist, släppa ut Samurai. Bägge gångerna har jag fått världens illamående och nästan i panik skyndat mig uppför trappan för att lägga mig igen. Så hädanefter går jag inte upp om jag inte har ätit något. Så Ola laddar kylväskan varje morgon med frukost och lägger i en kylklamp -det är guld värt!!

Igår var jag sängliggande hela dagen. Mamma kom förbi med den nya medicinen och stannade en stund. Men jag var nog inte så roligt sällskap. Hon försökte få i mig en smörgås men jag har tappat matlusten helt. Trodde aldrig jag skulle kunna göra det men jag har jättesvårt för att få i mig någon mat nu. En smörgås tar mig ca 1 timme att klara av att äta.

Nu ligger jag i sängen med lap topen i knät ska försöka sova om en stund. Jag har precis bytt påslakan till Olas då mina var alldeles sjöblöta och givetvis kalla. Vaknade imorse av att jag var genomblöt och det rann droppar längs med kroppen. Usch vad äckligt det är när du känner hur det rinner svett. Bläää vidrigt.

Ha en trevlig dag alla glada.

-Krama om de ni älskar och uppskatta att ni får vara friska-

Inga kommentarer: