1 maj 2011

Zzzz

Idag är det en trött mamma med lite tålamod.. Det har varit 2 nätter i rad som har varit väldigt tuffa med lite sammanhängande sömn. Vi har somnat runt 22 tiden och sen har Emilia ammat första gången halv 2, detta har varit min enda djupa sömn. För sen har hon väckt mig och velat amma varannan timme. Det är inte det att hon äter lite för hon brukar amma ca 20 min innan hon somnar igen men hon kanske är inne i en utvecklingsperiod nu som kräver mer?? Det enda jag vet är att det tar på krafterna att vara vaken så ofta och länge varje natt. Jag brukar surfa runt med mobilen på nätterna när jag ändå är vaken men så inatt visste jag inte vad jag skulle göra då jag redan hade varit runt på allt jag kunde tänkas vilja läsa, det säger väl allt.....

Igår traskade vi bort till några grannar som hade samlat på sig en rejäl stor rishög -Ängens valborgsbrasa. Emilia satt gott i bärselen och hade fullt upp med att studera ljuset från brasan, så hon var nöjd. Dock lite kallt blev det och jag var glad att jag hade letat fram mina vantar.

Nu sitter jag och väntar på att min bräda ska torka. Jag har målat andra strykningen och snart är mitt projekt med en namntavla till Emilias rum klart. Ska bli jättespännande och se om det blir lika bra som den bilden jag har inne i huvudet. Ola har gjort klart loftet idag ute i boden så nu är 1 av 3 stora projekt iland! Projekt 2 lutar åt att bli panelen till sovrummet..... *spännande*

Inga kommentarer: