4 maj 2011

Jippie äntligen!!

Efter 3 tuffa nätter så behövde tydligen Emilia komma ikapp med sin sömn och det tackar vi för. Nu hoppas vi att vi kan återgå till våra sköna nätter utan nattskrik eller nattamning varannan timme. Igår kväll la jag henne kl 20.00 och hon har sovit gott ända till kl 10 idag -helt underbart! Så nu är vi fit for fight igen :)

Måste berätta vilka framsteg vi gjorde igår hon och jag tillsammans! Det var dags att veckohandla -kylen var mer än tom. Jag kände att det får bära eller brista men jag måste ju kunna åka och handla med Emilia så jag utrustade mig med bärselen och skippade vagnen helt. Först åkte vi till Barnens hus för att titta på deras sortiment av trappgrindar. Där skrek hon så högt så jag hörde knappt vad försäljaren sa. Så det var tydligen ingen rolig affär däremot tyckte hon om Stuvbutiken och det bådar ju gott för framtiden... Sen satte jag henne i bilen igen och begav mig till Bergvik. Jag sprang in i några klädaffärer innan jag intog Maxi och då var jag lite nervös eftersom hon hade varit nöjd så länge. Men även där gick det så bra!! Jippie äntligen har jag (kanske) hittat ett sätt och det med bärselen! Men aj aj vad ont jag får i axlarna av att bära henne och hon blir ju inte lättare precis. Den bärselen vi har köpte jag begagnad och är av äldre modell, det finns nyare nu med stöd för ryggen och att den fördelar belastningen på mer än bara axlarna. Funderar på att prova en sådan synd bara att de är så dyra. Men men det är det värt om Emilia är belåten av att sitta i den så är den värd alla pengarna!!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: