19 maj 2011

Gokväll

Idag har jag och Emilia varit på resande fot hela dagen. Det började med att väckarklockan, jepp ni läste rätt, väckarklockan ringde och väckte mig kl 08.00. Måste ändra signal till en mer diskretare märkte jag.

Iväg till farmor för att lämna av Emilia där eftersom jag skulle på en timmes fotbehandling. Förstår inte att det finns folk som arbetar med att ta hand om andras fötter, äckligt ,men bra för mig!

Sen vidare till blomsterlandet där en chockrosa Flitiga Lisa inhandlades till gammelmormor som vi skulle vidare till på fika. Det är en månad sen som hon såg Emilia sist och hon tyckte att det hade hänt mycket och att hon hade vuxit. Vilket hon ju oxå har, 1 hel dm sen hon föddes! Emilia slumrade en stund på min arm och sen vaknade hon med ett underbart busigt humör.

Vidare och köpte en kanonfin dyna till IKEAs barnstol. Bild kommer imorgon...

Hela dagen har jag haft underbar hjälp av farmor som har suttit bredvid Emilia bak i bilen och underhållit henne. Vår lilla tjej tycker nämligen inte om att sitta fastspänd i bilbarnstolen utan blir alltför ofta arg. Självklart satt inte farmor i bilen hela dagen, hi hi läste hur fel det lät.... :)


Titta vad vi har köpt!! En babybjörn synergy bärsele! Så nu är det slut på värkande axlar och nacke när jag ska bära Emilia. Och vår skrutta vill självklart sitta framåt och titta nyfiken som hon är.

Inga kommentarer: