23 maj 2011

Målat klart!

Tjoohooo vad härligt!! Vi har äntligen målat om huset och det känns helt underbart. Det är en sak som har tyngt mig väldigt mycket sen förra sommaren då vi insåg att vårt hus var målat med olika färger och på vissa ställen endast en strykning. Vi blir inte kloka på hur säljaren har tänkt och gjort. Jag vill tacka mina underbara svärföräldrar, Emilias farmor och farfar för att de hjälpte oss igår och målade. Nu kan vi stryka en tung to do sak och blicka framåt istället mot nya projekt...

Sen kunde jag även slutföra ytterligare ett målningsprojekt igår nämligen våra vita bräder som ska upp på ena väggen i sovrummet. Nu har jag kvistlackat dom 2 gånger samt strukit på vit färg 2 gånger. Så det ska bli väldigt spännande å se hur detta blir när de kommer upp på väggen. Antingen blir det tokbra eller så blir det bara misslyckat.... Jag har ingen aning just nu.

Inga kommentarer: