8 maj 2011

sommarvärme

Sommaren kom tillbaka och nu hoppas jag den stannar fram till slutet av september med några inslag av molniga dagar samt en regndag varje vecka. Det vore inte helt fel om mina önskningar slog in. :)

Idag har vi varit i Hynboholm hela dagen och våldgästat mormor och hennes trädgård. Vi var tvungna att ta två bilar och då har vi ändå en stor kombi. Det säger mycket vad saker man måste ha med sig när man får barn.. Skillnad var det förr då det viktigaste var att få med sig, plånboken och mobilen. Men så skulle vi köpa en massa jordsäckar samt gräva upp en krusbärsbuske som var av modell fullvuxen samt Emilias vagn också skulle med så då blev det två bilar. Och tur var väl det för nu är Ola redan hemma för att gräva ner vår fina krusbärsbuske på Ängen medan jag kan slappa lite då Emilia ligger ute i vagnen och sover sin långa middagslur. Jag har precis kommit in efter att ha svettas ute i solen en stund, usch vad ofräscht det är när svettdropparna rinner längs med ryggen men lite färg vill jag ändå ha till dopet.

Nu pimplar jag vatten och försöker få lite energi utifall Emilia vaknar snart....

Ta tillvara på denna härliga dag och kommande kväll!

Inga kommentarer: