11 maj 2011

BVC 3 månaders kontrollen

Det var en spänd och orolig mamma som gick in på bvc igår eftermiddag. Men det jag hade i huvudet var, titta inte på sprutorna och försök att inte bli påverkad så det överförs till Emilia. Så här i efterhand tyckte jag det gick över förväntan. Jag bad att de skulle sticka sprutorna samtidigt så min bvc sköterska fick kalla dit en till sköterska och så arbetade dom bredvid varandra. De påpekade att det inte var mycket att sticka i när de såg henne ben, de benen som jag kallade för sparvben när hon var riktigt liten. :) Självklart blev Emilia ledsen men gråten blev inte alls så kraftig och det gick på ca 15 sek att lugna henne och få henne tyst igen. Första eldprovet är nu avklarat och jag känner mig stolt som fixade detta själv med min dotter!

Nästa eldprov blir i augusti då hon ska få 6 månaders sprutan som tydligen är värre att ta. Men det tar vi då...

Sen både vägde och mätte vi henne och det är fortfarande lika intressant tycker jag. Hon hade vuxit 4 cm på en månad men bara gått upp 400 gram. Så hon ville att vi skulle komma tillbaka om några veckor för att se så hon har gått upp tillräckligt då eftersom hon avviker på viktkurvan.

Biverkningar var ju feber och att de kunde bli extra trötta. Vi valde rätt biverkning om man var tvungen att få någon. Hon har sovit kanoners inatt och sover fortfarande(!!) Jag har hunnit med att ta en dusch, ätit frukost och sitter nu vid datorn beredd på att gå upp när som helst. Tur att vi inte har någon tid att passa idag så hon kan få sova när hon behöver det och hur länge oxå.

Inga kommentarer: