18 maj 2011

Fixardag

Idag utgår jag ifrån min to do lista som jag skrev igår kväll. Jag har arbetat av alla punkterna förutom en som jag tänkte göra ikväll, ta bort nagellacket på tårna. Imorgon är veckans andra lyxiga möte inbokat nämligen fotbehandling! Det ska bli jätteskönt men det värsta är att vi måste ställa väckarklockan för tiden är kl 10 och innan dess måste jag lämna Emilia hos farmor. Undra om jag kommer ihåg hur väckarklockan fungerar på mobilen??! Om inte så är det ett bra tecken på att jag har haft sovmornar sen 1 februari... :)

Nu håller jag på och förbereder inför fikastunden imorgon med gammelmormor. Jag vet att hon älskar blåbärspaj så jag har en i ugnen för tillfället. Det var projekt 1, projekt 2 för dagen är att måla om en ram som hon ska få imorgon med ett kort på Emilia i. Jag har hunnit med första strykningen nu snart väntar andra. Om det inte blir bra så måste det bli en snabbvisit till IKEA.

För ett tag sedan fyndade jag en Antilop stol på blocket. För er som inte ränner på IKEA var och varannan vecka så kan jag säga att det är en populär, billig barnstol i plast. Perfekt att ha i början när Emilia ska börja äta lite smakisar. Bara att ta ut på gräsmattan och spola av om den ser för grisig ut efter en måltid. Men för att piffa upp den lite så har jag beställt en jättesöt rosa dyna som Karin har sytt åt mig! Kika in på hennes sida hon är jätteduktig på att sy!

Nu inväntar jag Greger som ska komma hit och kakla en ram runt en spegel vi har i badrummet på övervåningen. Härligt att äntligen få det fixat. Ramen har fattas sen vi flyttade in för 1 ½ år sedan och nu ser vi det inte längre, farligt, farligt!!

Inga kommentarer: