2 maj 2011

hotellfrukost för katt

Imorse var det lyxfrukost för katterna. Dock blev dom upptäckta av mig och tråkig som jag var så avbröt jag deras firande. Samurai satt nämligen och smaskade (läs drog) i en mus inne på kontoret medan Isa låg bredvid och inspekterade allt. Jag lyfte upp Samurai med musen kvar i munnen och skulle bära ut honom, vi kom halvvägs i trappan när jag hörde ett splasch ljud. Då hade Samurai tappat musen och där låg den blodig och söndertrasad i vår trappa. Då fick jag nog.! Gick istället och hämtade en sopskyffel och slängde musen i soptunnan. Sen blev det stora rengöringsproceduren innan jag tog i Emilia.

Förra veckan var det Isa jag fick lyfta ut med en talgoxe i munnen. Det märks verkligen att våren är här och djurlivet har väckts till liv igen.

Inga kommentarer: