2 maj 2011

Vart tog den här helgen vägen?? Det har bara sagt svisch och så är det måndag igen. Fast iofs har det inte varit nån bra helg ur flera synvinklar men nu så tar vi nya tag iom en ny vecka är här!

Igår kväll när vi hade nattat Emilia satte sig jag och Ola oss framför tvn en stund. Men efter ca 40min började Emilia gråta däruppe och jag sprang uppför trappan för att lugna och trösta henne. Usch det sticker alltid till i mammahjärtat när ens lilla tjej är ledsen och nu var det nog för hon vaknade och upptäckte att hon var ensam i sovrummet. Samt att det var mörkt för jag hade inte tänt vår nattlampa åt henne. Sen tog det en bra stund innan hon lugnade ner sig och vi kunde lägga henne igen.
Inatt har hon sovit så där dåligt igen. Hon har ammat varannan timme och däremellan har hon smaskat så jag har stoppat in nappen i munnen på henne, då har hon blivit nöjd en stund men så spottar hon ut den och blir ledsen på en gång. Jag stoppar in den igen och då blir hon lugn tills hon spottar ut den igen, så har vi hållit på mellan kl 4 och halv 6 inatt *puh*. Så idag är det en trött tjej (2 trötta tjejer) som för tillfället sover i min famn här hemma.

Idag ska vi in till Forshaga för att posta 5 traderapaket och handla lite frukt och mjölk. Annars har vi inga andra planer för dagen, bara ta det lugnt och repa oss efter flera dåliga nätter.

Inga kommentarer: