7 maj 2011

Mysbesök

Jag och Emilia hade inget att göra nu på eftermiddagen när pappa klippte gräset för första gången i år så då passade vi på att spontanbada. Det tog tydligen på krafterna för efter lite käk så sover hon nu inne i vagnen. Jag kan inte dra ut henne för hon ligger endast i blöjan och så varmt är det inte nu på kvällen. Men jag hoppas hon inte sover för länge för vi brukar lägga henne vid 21 på kvällarna. Ja ja det är ju lördag även för henne.

Idag har vi haft mysigt besök av Xander och hans föräldrar. Xander med bus i ögonen! Och efter en stund så fick även jag en massa kramar ifrån honom och allt var precis som vanligt när jag var hans fröken på förskolan. Det är när jag träffar "mina" barn från jobbet som jag inser att lite grann saknar jag allt jobbet... Vi satt ute och åt 2 olika pajer och det var hur gött som helst i solväggen. Emilia låg på baksidan i skuggan och sov så då gäller det att passa på och få lite solstrålar på sig. Hela 4 timmar sov hon -härligt för henne!

Nu väntar jag på att Ola ska komma hem med leverans från Forshagas pizzeria. Vi kör enkel middag idag. Sen ska vi ut och gräva ytterligare ett hål i gräsmattan, nu till en krusbärsbuske -mmm gott!!

Inga kommentarer: