6 maj 2011

ljud


Bjuder på en charmig bild tagen igår kväll strax innan vi skulle gå och kojsa.

Det händer så otroligt mycket nu med Emilia, varje dag så tycker jag att hon formar munnen och ut kommer det nya ljud. Igår formade jag munnen som ett o och gjorde långa o-ljud. ha ha inte oljud nu alltså :) Emilia studerade min mun intensivt och sen såg jag hur hon oxå tryckte ihop sin lilla mun och gjorde ett nytt läte med en o-mun. Det var rätt mäktigt att se hur hon lyckades studera och härma efter hur min mun såg ut -magiskt!

Nu är det hög tid att sortera och spara alla bilder vi har tagit på sistonde i olika mappar här på datorn. Det har blivit en hel drös som bara ligger i oordning och det gillar vi inte. Sen sparar vi alla bilderna i vår drop box utifall någon dator havererar så försvinner inte de värdefulla bilderna. Usch vågar inte tänka tanken om alla bilder som vi har på Emilia skulle försvinna nu, det är 12 veckor som aldrig kommer tillbaka... usch hemska tanke.

Drop box är dagens tips för er som inte vet hur ni ska spara bilder/filer och annat ni har på datorn på ett annat säkert ställe!

Inga kommentarer: