26 maj 2011

sömnrekord

Idag har Emilia vuxit minst 4 cm. För jag har hört någonstans att barn växer när de sover och idag slår vi sovrekord här hemma. Jag la henne för sin förmiddagslur kvart över 11 och hon sover fortfarande!! Det är över 5h sen. Jag har varit femtielva gånger och kikat på babyvakten men den lyser och visar en glad bebis som sover. Jag har vandrat fram och tillbaka till fönstret och sett så filten rör på sig, sakta upp och ner i takt med hennes andetag. Jag har skyndat mig och kissat utifall att hon vaknar snart... Ja jag har gjort många saker den senaste timmen och varit beredd att behöva slutföra det hastigt utifall att Emilia vaknar. Men hon sover fortfarande... Snart måste jag gå ut och börja prata med henne för mina bröst värker och har aldrig varit så här fasta under mitt liv. :)

Synd bara att hon inte kan säga innan hon somnar hur länge hon har tänkt sova idag så jag vet och kan planera dagen. Det hade varit toppen det!

Känns som det är fredag idag men jag påminns hela tiden av att det bara är torsdag... hmmm seg vecka kanske??!

Inga kommentarer: