30 april 2011

Valborg

Idag är det sista dagen i april månad, en månad som bara har sagt svisch förbi. Ikväll ska vi till några grannar som ska tända en valborgsbrasa hemma hos sig. Jag tror de flesta i Rudskogen kommer vara där så det ska bli jättekul att träffa sina grannar igen. Grannsämjan här ute är väldigt bra och vi är såpass nyinflyttade så vi känner inte till om det finns något gammalt gräl i stugorna, vilket är bra annars är det lätt att man dömer folk för fort.

Här hemma har vi dragit igång lite projekt så det är ovanligt rotigt. Ola är för tillfället ute och åker i min bil, då det är drag på den. Han ska till brädgården och köpa en massa bräder. Först ska vi lägga ett loft ute i boden så vi kan få mer förvaring där ute och sen ska vi spika upp liggande bräder på en vägg i sovrummet som jag ska måla vita -första steget mot mitt fina sovrum!! Och inte nog med det. Igår var farmor och farfar här och hjälpte oss lyfta ner torktumlaren. Vår tvättstuga är så dumt planerad så vi ska försöka utnyttja kvadraten mer effektivt och frilägga mer golvyta, så där inne är det oxå smått kaotiskt. Men när allt är klart så kommer det bli kanonbra! :)

Vi brukar vara väldigt noga med att slutföra ett projekt innan vi börjar med något nytt men nu så bara hände allt detta på en gång... Men det ska vi väl ro i land. :) Alltid lika roligt att bygga, måla och förändra saker där man bor. Känslan att vi skapade detta är rätt härlig när allt är klart, tur jag har en händig sambo med hammare och jag ansvarar för målarpenseln här hemma!

*Trevlig Valborg*

Inga kommentarer: