1 april 2011

Kalas!!

Nu börjar det bli dags för mig att göra mig iordning inför kvällens kalas. Emilia sover fortfarande men hon bör vakna om ca 50min om hon håller sina 4 timmar som hon brukar sova varje dag. Och då bör jag vara klar för att kunna ägna mig helhjärtat åt lillskruttan istället. Får se hur det kommer gå ikväll då hon brukar bli lite orolig när det är stimmigt runtomkring henne. Men Ola följer med så han kan gå undan om det skulle behövas. Kul ska det bli iaf att träffa allihopa och bli firad, få se vad de har hittat på... :)

Idag blir hon 7 veckor gammal och de dagarna vet jag inte riktigt vart de har tagit vägen?! Tiden går väldigt fort samtidigt som jag är positiv till att hon blir större och utvecklas framåt. Den här veckan har hon börjat upptäcka sin högra hand. Hon för den fram och tillbaka och studerar den väldigt noga. Jag har köpt en handskallra men än så länge är den inte intressant när jag sätter fast den på handleden. Utan hon tycker mer om när jag håller upp den framför henne istället. Vi har även börjat få lite rutiner härhemma och sett vad som fungerar bra och mindre bra. Det enda är att prova sig fram då hon inte kan säga vad hon vill...

Emilia 5 veckor

Har ni blivit lurade idag??!

Inga kommentarer: