12 april 2011

åter vardag

Nu har det blivit vardag igen och helgens festligheter har lagt sig. Jag har haft en kanonhelg tillsammans med våra båda familjer. Det började i fredags när jag upptäckte ett paket i spjälsängen innehållande 2 presentkort på helkroppsmassage!! Jag känner av min nacke efter de här 2 månaderna när jag har gått runt och burit på Emilia så det ska bli helt underbart att lägga sig under en massörs händer. :)

Sen när jag och Emilia hade kommit upp och ätit frukost så kom Ola hem från jobbet. Jag fick stränga order om att vara på övervåningen och inte titta ut genom fönstret... Han mötte mig med världens största blombukett som doftade ljuvligt!


Jag kan tänka mig att fylla år oftare, titta vilken härlig färgkombination! När jag kom ner till nedervåningen så stod min present i vardagsrummet.

Och det var denna läckra cykel! Om jag minns rätt så är det min andra sprillans
nya cykel som jag äger i hela mitt liv, så är det att vara minstingen i familjen..
Denna fick jag från Ola, svärmor & svärfar samt Olas farmor & farfar -Tusen tack
än en gång, jag är väldigt nöjd!!

Titta vilka fina handtag.. :)

Sen kom gammelmormor och farmor förbi och fikade på blåbärspaj. Gammelmormor hade med sig ett par jättefina och nytänkande höna samt tupp i porslin.

Fina gammelmormor med en nyvaken Emilia

Dagen efter, i lördags förberedde jag och Ola kycklingsallad till 10 personer som skulle komma och gratta mig. Vi bar in köksbordet och satte det bredvid vardagsrumsbordet och så kunde alla sitta och äta vid samma ställe. Då är det bra att bo i ett stort hus! Jag fick öppna mer presenter och fick fler jättefina blomsterbuketter. Jag fick så mycket blommor så det luktade blomsteraffär i vardagsrummet -mmm ljuvligt.


Jag fick en köksassistent så nu äntligen kan jag baka matbröd på en hel liter och fylla frysen med! Presentkort på plantagen, smink från Mary Kay och en "braskorg" i smide att elda i ute, brickbord till min solstol.

Av gammelfarmor och gammelfarfar fick Emilia denna tuffa jeansklänning som hon kan ha till tidig höst med tillhörande leggings till.



Detta var min första födelsedag som mamma och det kändes väldigt bra. Den enda jag saknade som bor flera hundra mil bort är min syster. Men jag fick ett meddelande där hon(??!) och hennes man sjöng happy birthday för mig, så lite var dom med iaf.

Inga kommentarer: