15 april 2011

Fredagsmys

oj oj idag har Emilia slagit rekord i sovmorron!! Bör tillägga att vi gick och la oss som vanligt igår kväll och somnade kl 22. Hon har sovit väldigt bra inatt med några tillfällen som vi har ammat. Jag fick en rejäl chock när jag såg vad klockan var när jag vaknade, då var hon redan 11.00. Jag smög upp och hann äta frukost, hänga en tvättmaskin, ringa och boka kyrka samt läsa tidningen innan Emilia började prata ifrån sängen och då var klockan 12!! Jag var inne flera gånger och smög på henne bara för att se så hon andades. Hon måste ha tyckt det var väldigt jobbigt att vara social med kompisen Inez igår (trots att hon sov igenom nästan hela besöket) thi hi

Nu har vi badat för första gången på tu man hand. Ola har köpt ett litet badkar och då känner jag mig säker att bada själv med henne. Förut har vi tappat upp vatten i vårt stora bubbelbadkar och jag har tyckt det har varit lite läskigt att kliva i och ur det med Emilia i famnen så detta var perfekt!! Nu ligger hon i mitt knä inlindad i sin badcape och sover så gott. Det är fredag och vi myser för fullt! Det är riktigt skönt att inte ha något inbokat varje dag utan kunna ta dagen som den kommer. Den här tiden kommer aldrig tillbaka och det bästa jag kan göra är att strunta i städning och allt vad sånt heter och umgås med min dotter istället.

Inga kommentarer: