7 april 2011

sköna torsdag

Herregud vilken natt och denna gång i positiv bemärkelse!! Vi somnade vid 22 igår kväll och hon har endast ammat en gång och det var halv 3. Det är första gången sen hon föddes, kan ni tänka er endast EN gång har jag varit vaken inatt!! Sen vaknade vi av väckarklockan så det var verkligen tur att jag ställde den igår kväll. Detta kan bara bli en superduper dag -vad en natt kan göra underverk!

Idag är det mormors tur att vara barnvakt en liten stund åt Emilia för jag ska iväg och klippa mig. Och jag hoppas det går lika bra idag som det gjorde igår när farmor hade henne. Igår hann jag med en tur in på blomsterlandet och köpte vårblommor som jag har planterat ute och storhandla på maxi. Det var helt underbart att kunna göra allt detta själv men stressen fanns ändå över mig utifall att farmor skulle ringa och säga att hon var vaken och hungrig. Men hon låg ute i sin vagn och sov när jag kom hem och farmor samt farbror satt i varsin stol och fikade i solen.

Jag är väldigt glad och tacksam över att jag både har far - och morföräldrar i min närhet som kan ställa upp med hjälp -tack det betyder mycket!

Nu ska vi göra oss iordning här hemma för att åka till Hynboholm. Idag har jag volvon och den är fullastad ända upp till taket, tur vi har en kombi. :)

Inga kommentarer: