18 april 2011

underbara vår

Välkommen sköna måndag!! Vad underbart det är att vakna och se hur solen strålar in genom fönstrena och att jag måste dra ner persiennerna för att skydda blommorna -ljuvligt! Igår packade vi kombin full och åkte upp till Uddeholm till gammelfarmor och gammelfarfar. Så fort vi ska åka någonstans nu så blir bilen full, förstår inte det.. :) Vi hade en fin dag där uppe tillsammans. När Ola bytte deras däck så tog jag och Emilia en promenad med vagnen. Hon somnade men så fort jag ställde ner henne så vaknade hon igen. Så det var bara å vända och ta en ny promenad och denna gången ställde vi henne i garaget och då gick det bättre och hon sov några timmar. :) Hon fick en jättemysig och charmig klänning med tillhörande solhatt som ni måste få se! Ska ta kort under dagen och kanske kommer den ut ikväll.

I lördags passade jag på och handla inför tjejmiddagen samt vår veckohandling och då hade Ola Emilia här hemma. Hon hade ammat och skulle sova sin eftermiddagslur när jag åkte iväg så Ola bäddade ner henne i vagnen och gick iväg. Men så fort han kom hem så dröjde det ca 5 minuter och så vaknade hon. 4 gånger var han ute på barnvagnsrundor och när jag kom hem så tog jag en vända med henne för hon mår så mycket bättre om hon får sova. Men vi lyckades inte. Så i lördags sov hon inte mycket, några enstaka power naps men som tur va så orkade hon med sig själv och var inte grinig. Så det ska bli väldigt spännande å se hur det går idag....

Det kan ju vara värmen som påverkar henne men nu sover hon med en Tummen filt över sig endast. Det är så mycket lättare att bylsa på dom en massa kläder när det är kallt ute men det är så svårt när det är dags att ta av dom kläder, jag vill ju inte att hon ska bli sjuk...

Inga kommentarer: