2 april 2011

Gomorron lördag

Vem säger att man behöver vara uppe i ottan bara för man skaffar barn?? Det är nog väldigt individuellt och samtidigt lite vad man vänjer dom vid när de blir äldre. Vi har haft en bra natt och alla är vi sega så här dagen efter, efter gårdagens kalas. Vi kom hem vid halv 1 och vi vaknade ordentligt halv 12 imorse. Helt underbart!! :)
Men nu har vi alla 3 ätit frukost och 2/3 av familjen sover igen, ja ni kan nog gissa vilka de är.. thi hi.

Gårdagen var helt fantastiskt rolig!! Vi åkte till en urmysig lada som ägarna hade målat och gjort iordning till ett café. Detta ställe låg längs med 45an. Vi blev bjudna på en välkomstdrink, god mat och efterrätt. Det blev mycket sång, prat och skratt och Emilia skötte sig ypperligt! Trots att det blev väldigt stimmigt där inne så blev hon inte orolig utan hon hängde med antingen på min eller Olas arm. Jag blev både firad som mamma och som kommande 30 åring så mycket paketöppning vart det med fina saker till både mig och Emilia!! Tack alla för en fin kväll, det var roligt att se er igen!

Idag ska jag vara ifrån Emilia andra gången i hennes liv. Första gången var i 30 min när Ola var ute och gick med henne. Idag ska Ola återigen ta en promenad med henne i vagnen och då ska jag passa på och åka till Bergvik för att veckohandla. Efter 2 stressiga och jobbiga fredagar på Maxi så väljer jag att prova detta alternativ istället. Så nu väntar jag på att hon ska vakna så hon kan äta lite innan jag kan åka iväg -planering, planering..

Inga kommentarer: