31 mars 2011

Aprilväder

Burr vad rått det är idag inte alls lika skönt som det var igår när jag kunde sitta ute och äta lunch. Idag sitter jag istället framför brasan och myser med en räksallad som jag gjort iordning. Men det är väl typiskt aprilväder...

Lillskruttan sover ute i vagnen och har gjort så i 2½ timme. Så idag har jag hunnit med att strukit och hängt upp nya gardiner i sovrummet samt putsat det fönstret. Känns alltid gött när det är klart! Samt startat en tvättmaskin med våra vinterkläder som sen ska hängas undan -nu vill jag har vår!

Glad Emilia som ska ut på promenad i förmiddags

Ikväll ska vi bada Emilia för imorgon ska hon få följa med på 80-års kalas och då måste hon vara fin!! Det är jag (30år) och en annan kollega (50år) som ska firas och det enda jag vet är tid och plats så det ska bli spännande å se vad de har hittat på... Eftersom det har gått både influensa och magsjuka på min förskola så har jag inte velat åka förbi och hälsa på med Emilia. Så jag har inte träffat mina kollegor sen Sylvias överraskningsfest och det var 4e februari. Så bara det att få träffa alla som jag i vanliga fall brukar se och prata med varje dag ska bli kul! Än längtar jag inte tillbaka till jobbet, jag trivs bra med att vara mammaledig och ta dagen som den kommer. Men självklart saknar jag arbetskamraterna och alla andra som jag brukar träffa i Vålberg.

Emilia sov middag inne igår eftermiddag.
Tänk vad liten hon ser ut när hon ligger så här i vår
stora soffa...

Inga kommentarer: