11 mars 2011

solsken

Vad underbart det var att titta ut imorse och mötas av en blå himmel och att solen var på G upp. De två senaste dagarna har varit väldigt trista med snöblandat regn och jag har valt att inte gå utanför dörren. Så promenaden idag var riktig efterlängtad och härlig!! Vi gick inte så långt (2km) då jag inte har någon kondition längre men det ska det bli ändring på nu i vår.

För tillfället sover Emilia ute i vagnen och jag kan lugnt sitta här inne med vår babyvakt bredvid mig som visar en glad sovande bebis och 13 grader i vagnen. Tack vare babyvakten så kan jag slappna av och få lite saker gjorda här inne medan tjejen sover gott därute i friska luften. En underbar uppfinning säger jag efter att ha varit mamma i exakt 1 månad idag. :)

Nu har jag sålt min gamla mobiltelefon till Olas kusin, Anna. Jag fick 3 påsar nybakade och goda bullar av henne i betalning och vi var lika nöjda båda två över affären. Jag har inte bakat bullar sen hemkunskapen på högstadiet så här hemma finns det aldrig bullar i frysen, så det var uppskattat. Anna var förbi i måndags på kvällsfika med sina 2 döttrar, blir ju tremänningar till Emilia. Vi fick en somrig solhatt och lite kläder från hennes tjejer samt en inflyttningsblomma då hon inte har varit här förut.

Njut dagen!

Inga kommentarer: