28 mars 2011

helg

Det har varit ännu en lång och underbar helg! Som ni märker så räcker inte tiden riktigt till att blogga på helgerna, vi har fullt upp med att njuta av att vara en familj då. I lördags gjorde vi en repris av förra lördagen. Vi packade bl.a. korv, korvbröd, ketchup i korgen och begav oss ut till sommarstugan för korvgrillning. Glajjorna fick åka på och vi njöt av några timmar i solen!

Igår var vi på vift igen. Jag fick en hel timmes shopping på Bergvik medan Ola tog en promenad med Emilia. Det kändes väldigt lyxigt att kunna strosa runt själv i affärer utan någon som skrek och gjorde en genomsvettig. Sånt som jag tog för givet för bara ett år sedan tycker jag är lyxigt nu. Tänk vad fort ens liv och värderingar kan förändras. På min timme hann jag prova en hel del kläder och köpte 3 tröjor och 2 linnen. Känns underbart att kunna fräscha upp garderoben lite nu när jag har gått i mammakläder och mysisar sen i höstas. Mitt klädkonto har inte varit dyrt de senaste 8 månaderna.

Vackra tulpaner som vi har fått av en kär gammal vän pryder
mitt köksbord!

Inga kommentarer: