15 mars 2011

Nya kraftatag

Gomorron sköna soliga tisdag!!

För tillfället sträcker Emilia ut sig på sin fäll i soffan bredvid mig och jag har precis ätit frukost. Det har varit en tuff natt och vi allihopa är lite slitna. Men jag hoppas det snart vänder och att våra rutiner och tillvägagångsätt ger lön för mödan. Emilia vill gärna somna på mig efter en nattamning och jag inser att det kommer inte hålla trots att det är väldigt mysigt så gör jag oss båda en otjänst om jag tillåter det nu i början. Så inatt har jag varit hård och inte tagit upp henne trots att hon har varit arg/ledsen utan istället varit nära henne när hon har legat ner. Natten har verkligen testat mitt tålamod och en sväng tänkte jag ge upp bara för att få lugn och ro och kunna sova men jag härdade ut. När hon väl sover så sover hon väldigt bra men det är alltid en skrikperiod innan hon somnar på kvällen/natten och det kopplar jag till att hon ligger bredvid mig och inte på.

Jag hoppas inte Ola faller ihop och somnar över tangenterna idag... :)

Inga kommentarer: