4 mars 2011

Barnens hus

Igår stämde jag och Ola träff på Bergvik för kvällsfika på subway. Men det tog tid att ta sig ut dit. Jag råkade hamna mitt i köbildningen som bildades pga flera olyckor på E18. Läs mer i dagens NWT. Som vanligt träffade vi flera personer som vi känner och de fick även träffa vår lilla Emilia som satt i bilbarnstolen och sov så sött.

Sen åkte vi till Barnens hus som hade extra kvällsöppet med flera fina priser. Vi kom dit en kvart innan dörrarna skulle öppnas och då var det kö genom hela parkeringen för att komma in. Men bara dörrarna gled upp så gick det fort att komma in. Vi fyndade 3 pyjamasar, 4 bodies, napphållare från Lundmyr och våtservetter. Så jag kände mig riktigt nöjd när vi åkte därifrån.

Väl hemma vaknade Emilia och efter lite käk så fick Ola en riktig mysstund med henne i soffan. Det är stor skillnad nu mot för bara någon vecka sedan hur mycket mer hon är vaken. Nu kan hon hålla sig vaken i lite drygt en timme efter amning innan det är dags att sova igen. Den stunden är så värdefull att bara få sitta och mysa med henne. Ibland får man sig ett leende och då smälter jag på en gång. :)

Nu ska jag frossa i mina mjuka corn flakes. Det är bara att vänja sig att så kommer mina frukostar att se ut ett tag framöver.. :)

Inga kommentarer: