3 mars 2011

Äntligen!!

Ja det är så jag känner just nu, äntligen så somnade vår lilla Ängel. Vi vaknade pigga och glada kl 9 och efter mat och ny blöja så brukar jag lätt kunna gunga henne till sömns igen. Men idag har det varit helt omöjligt och jag vet inte riktigt vad det har varit för fel heller. Det är så frustrerande när jag inte vet vad som är fel och vad hon vill att jag ska göra. Till slut så gick jag ut och hämtade in vagnen som vi för första gången har haft stående kvar i bilen över natten. Tog ur åkpåsen och bäddade upp med varma filtar istället och la henne i vagnen. Körde några varv runt köket och vardagsrummet men hon gav sig inte, bara skrek och skrek och skrek alltmer hysteriskt. Det spelade ingen roll vad jag gjorde så jag valde att helt ignorera henne och satte mig vid köksbordet istället och började läsa dagens NWT. Tro mig det var inget lätt beslut då det skar i mig varje gång hon tog kraft och gav ifrån sig ett nytt gallskrik. Då dröjde det kanske bara en halvminut så vart det tvärtyst från vagnen. Jag tassade dit på tå och däri ligger hon och sover nöjt. -Äntligen!!

Så nu sitter jag här och pustar ut med mina genomblöta cornflakes uppblandade med tropisk yoghurt som jag gjorde iordning för över en timme sedan. *Mums* ;(

Inga kommentarer: