25 mars 2011

Veckohandling

*puh* säger jag bara efter att ha överlevt ännu en veckohandling med en ledsen (läs: ARG) Emilia. Förra veckan åkte jag till Bergvik när lilltjejen hade sovit i ca 3h här hemma och självklart så vaknade hon när jag klev in på Maxi och var ledsen. Så idag planerade jag min handling så att jag åkte innan hon hann somna här hemma så hon kunde sova i bilbarnstolen istället. Hon somnade som förväntat i bilen men lik förbaskat så vaknade hon när jag klev in på Bergvik och var arg. Arg för att hon bara hade fått sova ca 20min vilket är på tok för lite. Det brakade till i byxorna 2 rejäla gånger så vi bytte blöjan. Det är andra gången på lika många dagar som vi har bytt blöjan på en offentlig toalett. Det var ett rejält kalas så det kändes väldigt skönt att hon fick ur sig det men hon fick ingen ro och kunde somna om efter det. Så det slutade med att jag fick handla med henne på ena armen och köra kundvagnen med den andra handen. Gissa om jag var svettig och helt slut i ena armen när jag gick ut igenom kassorna. Som tur va så fick jag ingen avstämning -det hade verkligen varit pricken över i:et.

Men då är min fråga. När ska jag passa på och handla??!!!

Vi stötte även på mormor och morfar inne på Maxi. Emilia fyrade av en massa leenden emot dom, så det är riktigt roligt att se att hon verkar känna igen fler än bara mig och Ola. För sen kom det fram några och ville prata lite med Emilia (helt okända damer) men då reagerade hon och blev ledsen istället.

Nu sover hon gott ute i vagnen och jag passar på och vilar lite här inne. Idag är det fredag och jag ser fram emot en riktig trevlig helg!

Inga kommentarer: