13 mars 2011

Söndag kväll och snart har ännu en helg passerat. Detta har varit en helg med både besök av Emilias mormor & morfar samt farmor & farfar. Vi har avnjutit dagarna med barnvagnspromenader och har konstaterat att isen på vägen kapitulerar och nu äntligen är det dags för gruset att ta över!

Våren är på intågande och vad passar då bättre än en tulpanbukett?! Titta vad lustigt. Det har smygit in en lila tulpan bland alla gulingar, det har jag aldrig varit med om tidigare :)

I fredags var vi på det blå - gula varuhuset, IKEA och då var jag med i en enkätundersökning. Och som tack fick dessa två charmtrollen följa med hem:



Lite pinsamt att erkänna men idag bakade jag min första smulpaj... Jepp jag har aldrig bakat efterrättspaj tidigare... Det fick bli en blåbärspaj som blev väldigt lyckad och vad enkelt det var! Så nu kommer jag fortsätta experimentera med olika bär i... -kul!

Inga kommentarer: