23 mars 2011

gårdagen

Igår hade jag och Emilia en underbar heldag hemma i Hynboholm! Hon var på ett glatt humör och bjöd på flera leenden. Morfar fick bl.a. sitt första leende av henne! Men eftersom hon brukar sova på förmiddagen så blev det ingen bra start för henne då hon inte fick sin vanliga vila här hemma. Därför fick jag packa in en ledsen/arg Emilia i bilen och tog sen en promenad när jag väl kom fram i Hynboholm. Sen sov hon gott ute i vagnen och det räddade nog vår dag...

Vad mycket vårsolen gör för både kropp och själ när den väl kommer fram, som igår! Allt går så mycket lättare och ett leende befinner sig hela tiden på mina läppar -underbart! Våren är min favoritårstid, den är alltid så efterlängtad och uppskattad när den kommer. Finns det något härligare än att ta på sig solbrillorna, vårjackan och ge sig ut på en promenad med barnvagnen -tror inte det! :)

Idag skulle goa Ida komma förbi på lite fika men tyvärr så har hon fått migrän :( Usch hoppas hon kryar på sig och att hon kan vila bort migränen.

Inga kommentarer: