30 mars 2011

Rutiner med barn

Äntligen har vi kommit i rytm igen. I måndags hamnade vi totalt ur kurs vilket resulterade i en grym natt mot tisdag. Vissa rutiner och klockslag tjänar vi på att hålla hårt på annars blir det fel för stackars Emilia för det är ju hon som drabbas.

I måndags var bästaIda här på fika och hon ärades av flera Emilialeenden. Det är så kul att se att Emilia är trygg och mår bra hos andra. Det är något som jag känner är viktigt att jobba på, att hon ska bli van att vara i andra famnar och inte bara i min och Olas. Allt för att det ska vara lättare i framtiden att lämna bort henne när jag och Ola vill vara just Linda och Ola tillsammans. Men så tog jag en kvällspromenad när Ida hade åkt hem och Emilia somnade gott i vagnen runt 17 tiden. Hon sov och hon sov tills Ola drog in henne i farstun så hon skulle vakna för då var kl 21!! Och då brukar vi dra oss uppåt för nattrutinerna. Men när hon vaknade ville hon ju självklart inte somna om för kvällen igen så hon och jag fick en hemsk natt men det tog vi igen sen på morronkvisten för vi vaknade sista gången halv 12 igår "morse".

Dagen igår tillbringades hemma i Hynboholm med farmor och farfar. Jag hann hjälpa mamma med tradera auktioner, busa med Iris, promenixa med Emilia innan Ola kom och satte på mina sommardäck!! Så nu äntligen rullar astran skinande blank lätt framåt på asfaltsvägar!

Inga kommentarer: