28 mars 2011

måndagkväll

Åhhh vad härligt det är ute!! Det är fortfarande ljust, fåglarna kvittrar och det är lagomt kallt/varmt. Våren är nog den årstiden som jag njuter mest av när den kommer. Det är då jag kan säga iaf 10 gånger på en dag, vad otroligt härligt det är!

Nu är jag precis hemkommen efter en timmes promenad med en av grannarna och Emilia ligger ute och sover. Klockan är redan halv 7 men jag tycker inte att det är kvällen ännu. Jag är superpigg och skulle kunna hitta på något. Hade detta varit för 2 månader sen så skulle jag sitta gäspandes i soffan och snegla på klockan och fundera om det inte är dags att kojsa snart. Vad mycket bara lite ljus gör för både humöret och själen.

Idag har Emilia charmat in sig hos Ida oxå. Hon somnade i min famn men vaknade upp i Idas famn, vilket borde göra henne väldigt fundersam men hon fann sig väldigt bra liggandes där! Tack för en härlig stund och den fina boken som vi ska använda oss av! *KRAM Vännen*

Inga kommentarer: