9 mars 2011

BVC

Jepp igår var det dags för besök nr3 på BVC (BarnaVårdsCentralen). Det är för mig helt ofattbart att någon kan växa 1 ½ cm på en vecka?! det borde lixom inte vara möjligt. Men vår Emilia drar ifrån och är nu redan 56.5 cm samt väger 4050g. Det är väldigt skönt att se att hon ökar i vikt, det är mitt enda bevis att min mjölk är bra och att hon får i sig tillräckligt.

Igår eftermiddag konstaterade jag än en gång att jag har väldigt mycket mjölk som gärna vill ut i brösten. Emilia satt och ammade mitt högra bröst och jag passade på att läsa i min superduperbraiga bok, Hypnotisören av Lars Kepler -boktips! Då kände jag hur min tröja började kännas fuktig på min vänstra sida. Jag undersökte saken och mycket riktigt trots amningskupor i BHn så väller det ut bröstmjölk och det har redan blivit en gigantisk blöt fläck på linnet under tröjan. Åhhh vad trött jag blir... Fler som har samma bekymmer och vad gör ni åt det??!!

Igår åt jag årets 3e semla tillsammans med farmor och farfar men den åt vi med gott samvete efter min och farmors tuffa och slaskiga promenad i skåre. Fy vilka vägar det blir nu när solen ligger på. T o m vi har finare vägar här ute på landet och det tackar jag våra omtänksamma bönder till grannar som året om ligger steget före och tar hand om grusvägen.

Inga kommentarer: