23 mars 2011

Vitt sovrum!

Äntligen kommer jag få mitt vita, romantiska sovrum -som jag har längtat och trånat!!! Bort ska våra tråkiga malm möbler i ek och in kommer nymålade vita, fräsha trämöbler. Jag hittade nämligen en kanonfin sängram och sängbord på blocket häromdagen för ett fyndpris så igår åkte Ola till Arvika och köpte dom! De är i mörkt trä men ska målas vita till sommaren när jag kan vara ute. Eller så funderar jag på att lämna bort dom och få dom ommålade av ett proffs. Det är mycket arbete och säkert väldigt svårt att få det snyggt då det är mycket utsvarvade detaljer på sängramen.

Huvudgaveln med härliga detaljer.

Jag har alltid velat haft liggande träpanel på ena väggen, bakom huvudgaveln och det ska sättas upp nu i sommar av Ola!! Även den ska vara vit. Det kommer bli ett lantligt fräscht sovrum med vita skira voile gardiner -lovely. Ser fram emot att dra igång detta stora projekt men det finns inte så mycket jag kan göra än så länge förutom att drömma och planera vidare...!

Nattduksborden ska först få en facelift av lite vit färg.

Inga kommentarer: