3 mars 2011

Gissa vem som sover fortfarande i vagnen, jo om inte vår lilla Ängel! Hon drar så djupa andetag och småsnarkar där inne så äntligen fick hon ro i kroppen och kunde sova lite. Och jag passade på och tog en dusch. Visste inte om jag skulle våga hoppa in i duschen ifall hon skulle vakna. Då är det inte så kul att stå naken halvintvålad med duschcreme och höra sitt barn skrika -panik. Men som tur va så hände inte det utan jag hann duscha och klä på mig utan att hon vaknade.

Igår var vi till BVC för mätning och vägning. Vår matfriske dotter hade gått upp 200g och växt en hel centimeter, vilket tydligen var fullt normalt på en vecka -jag var tvungen att fråga om man verkligen kan växa en hel centimeter på en vecka och det kunde man... :)

Bara några minuter innan jag skulle åka till BVC kom jag på att vagnen skulle med i bilen. Här hemma har det alltid varit Ola som har packat bilen medan jag har klätt på Emilia, så det var första gången för mig att fälla ihop vagnen. Självklart så är jag ute i sista minuten oxå vilket inte gör det hela lättare. Men tillslut hittade jag alla säkerhetspännen och lyckades fälla ihop den för att inse att jag måste plocka bort hjulen på ena sidan för att få plats med underdelen i bagaget. Liggdelen fick jag in bredvid Emilia i baksätet. Oj oj vilket jobb innan vi har packat in allt i bilen...

Efter BVC mötet mötte vi upp Linda, Inez och Ambra för en promenad i Skåre/Stodene. Vi promenixade en hel timme. Kändes väldigt konstigt att där gick vi med varsin barnvagn i bredd och pratade. -inte för inte jag kände mig stolt :) Efter att ha sagt hej då skulle jag packa in allt i bilen igen för att bege mig bort mot Bryngfjordsbacken och kika på snowboard tävlingen. Där huttrade jag i en halvtimme innan vi åkte hemåt och tände en brasa.

Inga kommentarer: