2 mars 2011

Igår hade vi en jättemysig kväll tillsammans med farmor Eva :) Jag slängde ihop lite scones med russin i och bjöd på kvällsfika. Det är första gången som jag gör scones ifrån grunden och inte använder mig av färdigmixen som finns att köpa. Men de blev riktigt goda och så enkelt -det kommer göras fler gånger :)

För tillfället ligger det en nöjd Emilia på sin fäll på köksgolvet och sover. Så jag passar på och bloggar samt äta lite frukost. Nu förstår jag vad alla föräldrar har sagt om att det inte är lätt att hinna med och göra saker här hemma när man är mammaledig. Jag får passa på och äta, kamma håret, kissa, sätta i linserna osv när hon sover för annars hinns det inte med.

Om några timmar ska vi åka till BVC och väga vår lilla skrutta. Jag hoppas hon har gått upp ytterligare i vikt men konstigt vore det annars så som hon äter... :)
Funderar på att åka förbi Bryngfjordsbacken efter BVC. Det ska vara big jump tävling och olika happenings där från kl 15 och framåt. Någon mer som funderar på att åka förbi??!

Inga kommentarer: