3 februari 2010

Vad fint vi har det när snön yr ute, vit och grann! Det är sådana här dagar jag skulle vilja vara 7 år igen och pulsa ut med min pulka till hejjabacken. Men den tiden är förbi dock finns minnena kvar :) Det jag kan se fram emot istället är när jag har egna barn och vi ger oss ut med en pulka och big smileys i ansiktena. Samt den obligatoriska varma chokladen i termos och klyftade apelsiner i en matlåda och något med innehåll socker. Då skulle jag vilja gå ner i tid så jag har tid att vara hemma en vanlig dag med mitt barn och ta tillvara på dagen. Det måste vara ett riktigt helvetiskt ekorrhjul att inte ha tid med sina egna barn. Såklart styr ekonomin och tillåter inte den att någon går ner i tid så är man verkligen fast i långa dagar för barnen på förskola, alla är trötta på kvällen, mycket kvalitetstid går förlorad, tjat och tårar i slutändan. Ja det är inte lätt att vara förälder i dag men jag vet hur jag skulle vilja ha det.

Det närmaste jag kommer snön idag är snöskottning hemma! Men jag ser fram emot Hovfjället resan på lördag då vi ska genom QomIgong åka buss upp till Hovfjället och åka bräda/skidor en dag. Jag har inte stått på min bräda sen april förra året då vi var i vackra Hemsedal så det ska bli spännande!! Längtan är en annan skiddag som jag hoppas vi kan få till framöver måste först väcka längtan inombords hos Ola, kanske den kommer nu på lördag??!!!! *hoppas*

Inga kommentarer: