8 februari 2010

Helgen

I lördags styrde vi kosan mot Hovfjället och dess backar. Vi hade tur med vädret då det bara var -4 och lite lätt disigt, perfekt för en heldag ute. Jag tycker om Hovfjällets backar men kruxet är att vi har varit i Hemsedal och efter de vintersemestrarna där så duger inte backarna i närheten av Karlstad längre :(.
I Hemsedal kan du åka i olika backar under en hel dag, tappar du bort någon så är chansen liten att hitta han/hon igen, för det är så stooort! Sen är vyerna där helt oslagbara det känns som man sitter på någon alptop och spejar -häftigt! Så tyvärr är vi bortskämda med låånga backar som förvandlar ens ben till gelé men för en dagstur så duger Hovfjället för mig. Däremot blev backarna isiga efter korvgrillningen, nackdelen med konstsnö...
Eftersom jag är väldigt frusen av mig, min blodcirkulation är för lat och orkar inte värma mina stackars fingrar och tår så har jag receptbelagda dundertabletter för det. Dock är biverkningen ont i huvudet och det är ingen vanlig huvudvärk då alvedon inte hjälper. Så priset jag får betala efter att må gott i backen och inte frysa är en rejäl skallebank som först släppte för mig på söndag morgon. Ska maila min doktor och höra om det verkligen ska vara så och om det finns något starkare att ta mot huvudvärken.

Igår söndag fick vi besök av svärmor, Olas moster med sambo samt en underbar Wilmer 7 månader!! Ack så söt och charmig han är!! mmm en riktig goding som säkert kommer charma alla under sitt liv :)
Så även denna helg fick vi huset städat. thi hi

Idag samåkte jag och en arbetskompis som bor i Viken till jobbet. Så Ola åkte med mig in till stan, sen lämnade jag av honom vid vägverket där jag hämtade upp min arbetskompis. Ska försöka samåka 3-4 gånger i veckan då hon och jag har samma arbetstider. Skulle vara perfekt om det går att lösa då Ola kan åka med mig in till stan och då kan en av våra bilar stå kvar hemma.

Ha en underbar måndag. Här är vi insnöade på jobbet då några har skottat av taket under helgen och släppt ner all snö framför bakdörren -smartingar :)

Inga kommentarer: