14 februari 2010

I fredags var vi ut med jobbet för att gratta en kollega som har fyllt 50 år. Vi började med att bowla inne på Score. Jag satte ribban högt för mitt första slag blev en strike och där visade jag vart skåpet skulle stå. Men den som trodde att jag skulle fortsätta på den banan trodde fel. Jag sköt i rännan, gjorde några spärrar, fick en strike till -kul hade jag (vi).

Sen blev det mat och för mig blev det taco buffé. Jag hade förväntat mig lite mer av den buffén och blev besviken över deras utbud. Det var det som brukar finnas på ett tacos bord och alltså inget utöver, något extra som det annars brukar vara på restaurang.

Efter maten skildes några åt och åkte hem medan vi andra fortsatte till Pitcher´s och in på red room. Jädrar vad folk det var i blandade åldrar = rally. Vi hade jättekul med möe dans, skratt och korttagning :) Ska be att få kopior på dom!
Fick förfrågan att följa med XXX i hans bil nästföljande dag (lördag) och titta på rally. Öhhh tack vad snällt men nej tack!

Det var i fredags och igår lördag var jag och Ola på Lilla Sicilien och åt god mat. Det blev en varsin pizza med fläskfilé, tomater, räkor, champinjoner och vitlökssås Ola tog en annan variant utan räkor och med gorgonzolaost på. Vilken stor skillnad det är på restaurang pizza och pizza från en vanlig pizzeria! Sen gick vi vidare till Biljard 9an och spelade biljard!! Det har vi aldrig gjort tillsammans och vad dåligt det gick :) Det är roligt att göra något och inte bara sitta på en pub och töla men det lär dröja innan jag går dit igen för att spela, för jag var kass och när tålamodet tröt så gick det ju inte bättre heller.....
Stort tack till snälla pappa och Anders & Carro som ställde upp och körde oss så vi båda kunde dricka alkoholhaltiga drycker!! -Thanks!

Idag är det en fixardag. Ola är ute och verkligen letar efter saker att göra, för tillfället gräver han i bortre ändan av trädgården för att hitta ett rör :) Själv har jag rensat i vårt blommiga rum och blivit av med 2 banankartonger och lite småsaker som har legat på golvet och samlat damm. Nu jädrar ska det bli tomt där inne! Om inte tomt så iaf organiserad röra ;)

Inga kommentarer: