27 februari 2010

snöras

Jepp igår kväll var jag med om mitt första snöras ifrån taket. Vi satt och pratade när det helt plötsligt dundrade till. Det lät som det kom från övervåningen men jag kunde lixom inte koppla ljudet till något specifikt. Ola satt lugnt bredvid mig och reagerade knappt medan jag blev väldigt rädd. - Det var bara snön fick jag som svar från Ola men vaddå snön kände jag. Jag lugnade mig när vi gick och lyste med ficklampan i köksfönstret och såg högen som låg utanför. Vi har inte den lutningen på huset i Hynboholm så för mig var detta något nytt. :)

Sen inatt kom snöras nummer 2 men då visste jag ju vad det var och blev inte alls rädd för ljudet. Tydligen så regnade det igår kväll vilket gjorde så all snön på taket har nu rasat ner och ligger i driver runt huset.

Idag har vi haft besök av mamma, pappa samt Iris. Hon blir så glad när hon får se mig och Ola -glädjer mig! Dock hann vi inte gå ut och busa något idag i snön för jag ville vara med när pappa hjälpte mig att olja in köksbänkarna. Så nu är de så lena och fina!! Nästa gång är det matsalsbordets tur.

Ikväll är vi bjudna på tacos hemma hos Olas föräldrar. mmm ska bli så gott samt roligt att träffa dom, kanske blir en taco - spelkväll??!

Inga kommentarer: