28 februari 2010

Mars - Vår

Tjoohoooo imorgon är det första mars och för mig är mars en vår månad vilket innebär no more snow!! Vi har haft en gudomlig härlig vinter, säger jag som älskar snö när den väl får ligga kvar. Dock har det varit lite väl kallt, minus 10 räcker för att bevara snön på marken vit och fin men minus 20 i snitt är väl att ta i??!

Så imorgon är jag beredd att börja ta emot våren! Men det lär dröja innan den första tussilagon skymtar i dikes kanterna längs med Ängen vägarna, först måste all denna snön smälta. Så fr.o.m. nu och 3 månader framåt kommer jag inte ha en ren och fin bil värst länge me tanke på grusväg vs slask väder. *boring*

Nu ska jag ge efter och bara gosa med min otroligt kelsjuka katt som för tillfället har lagt sig i knät mellan mig och lap topen :) *mys*

Inga kommentarer: