2 november 2009

Välkommen November månad och därmed höstrusket... Vi har haft en otroligt fin höst med många blåa dagar och solsken men idag känns dom väldigt långt, långt borta. Det är grått och det har regnat hela dagen -riktig kurig dag som lockar till innemys med tända ljus!! *i like* :)

Idag slutade jag tidigt, var hemma strax efter 14 och har suttit och lagt ut en mängd tradera auktioner. Mestadels vykort som mamma säljer samt ett glögg set. Alltid lika spännande!!

Jag har funderat länge på hur en bakmaskin fungerar. Den kom på slutet av 80-talet och var då rätt dyr. Jag känner ingen som har en och då undrar jag -varför?? Alla älskar väl nybakat färskt bröd eller?? och kan man vakna upp till lukten av nybakat bröd så borde en bakmaskin vara väldigt lättsåld. Någon som har positiva lr negativa erfarenheter av en bakmaskin?!
Är en assistent bättre att äga?? Den har ju fler användningsområden, vilken kommer jag använda mest?? Vill inte ha en skåpvärmare utan jag vill baka bröd oftare än vad jag gör idag. Idag knådar jag degen själv, vilket ofta är ett tungt jobb samt väldigt kletigt -hatar kletdegar :)

Inga kommentarer: