18 november 2009

På vår to do lista som sitter på kylskåpet står det idag onsdag;

-baka kaka till fredagsfikat på jobbet "check!"

- baka lussekatter "jäser"

Nu vet jag vad jag önskar mig i julklapp, kanske en lite för dyr present men jag kan önska mig bidrag... Efter att ha stått länge och kämpat med mina degkrokar för att få ihop en halvliters lussekattsdeg så vet jag att jag önskar mig en assistent!! Så snälla jultomte om det ska finnas kanelbullar/hembakat bröd/lussekatter i vårt hem så önskar jag mig en assistent. :)
Det tar rätt styggt på ryggen å stå å kämpa med vispen känner jag nu. Jag övergiver alla tankar på en bakmaskin, tror jag kommer använda en assistent mer då den kan hjälpa mig med all sorts degar...

Igår bytte Ola 2 tändspolar i min bil, kanske inte så konstigt att den gick så konstigt i måndags. Startade den och den verkade fungera galant igen men så hugger det till ännu en gång och sista tändspolen som inte är bytt går sönder. Så nu är Ola iväg igen och ska meka med min bil. Håller alla mina tummar att det var alles för denna gång :)

Inga kommentarer: