24 november 2009

Idag är det dags för städbesiktningen av vårt nya hus. Kan det bli mer konkret än så?? Komma dit och huset är alldeles tomt och nystädat -bara väntar på att vi ska komma dit med våra möbler och personliga saker att dekorera med. På fredag är det dagen D, då flyttar vi!!! Känns återigen ganska overkligt, jag pendlar fram och tillbaka med mina känslor... Det är nog för jag har så svårt att förstå att jag och Ola har köpt hus. Det är ju något vuxna människor gör och jag är väl inte så gammal?? Har frusit fast i 23 års åldern så när jag börjar tina upp får jag nog min åldersdepression thi hi!

Idag är Ola hemma från jobbet. Antar han ligger nerbäddad i sängen just nu och slötittar på tvn så mycket han orkar. Tur att vi bar ner tv bänken och tvn till vardagsrummet, annars hade nog dagen gått väldigt långsamt för honom. Förhoppningsvis sover han oxå.

Själv ska jag ha mitt första föräldrasamtal i eftermiddag. Känns skönt att börja med dom nu, kommer ha totalt 5st i höst. Två av mina kollegor är idag på ikea och ränner runt med stora leenden på läpparna. Vi har fått extra pengar från kontoret och det beslutades i huset att vi skulle lägga dom på vårt personalrum som behöver en uppfräshning!!! Spännande och roligt det ska bli att göra iordning vårt nuvarande trista personalrum från -80 talet...

Inga kommentarer: