23 november 2009

Näbbmus

Min klocka ringde 04.55 imorse och eftersom vi sover i vardagsrummet så smög jag ännu mer på tå (hur dt nu funkar..) för att inte väcka Ola. När jag står i badrummet och gör mig iordning så hör jag hus Isa jamar utanför ytterdörren. Må tilläggas att Ola släppte ut henne halv 4 imorse för hon var taskig mot lillebrorsan. Hon brukar inte jama när hon vill in så redan då tyckte jag det var konstigt...
Iaf släpper in henne och jag tycker jag skymtar något i hennes mun, men eftersom jag inte har några lampor tända så är det svårt att se. Försöker få tag på henne men hon trippar så rak i ryggen och med svansen upp i vädret raka vägen till Ola i sängen. Då ser jag att hon visst har något i munnen. En näbbmus som hon stolt ska ge till sin husse. Blir illa tvugnen att väcka Ola, räcker honom en påse så han kan ta upp musen för det fixar inte jag. Detta är första gången någon av våra katter kommer in med något djur. Är rädd att det bara blir att vänja sig, lär nog hända oftare när vi flyttar ut på landet...

Idag har jag skrivit på papprena för lånet till bilen och tågbiljetter är fixade. På torsdag åker vi ännu en gång till Stockholm. Dit: Tåg och Hem: Opel Astra!!! Inte helt fel, jag är väldigt väldigt nöjd!! :)

Inga kommentarer: